شجاعت ها و شقاوت ها

درسهای اخلاق و زندگی با شما

شجاعت ها و شقاوت ها

درسهای اخلاق و زندگی با شما

حمایت آمریکا از لغو کنفرانس تغییرات اقلیمی در شیلی

رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دولت شیلی برای لغو کنفرانس تغییرات اقلیمی و نشست آپک در این کشور حمایت کرد.

31.10.2019
 
حمایت آمریکا از لغو کنفرانس تغییرات اقلیمی در شیلی
 
 

واشنگتن/ خبرگزاری آناتولی

جود دیر، معاون سخنگوی کاخ سفید واشنگتن گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با سباستیان پینی‌یرا همتای شیلیایی خود از تصمیم او برای لغو کنفرانس تغییرات اقلیمی و نشست آپک به دلیل اعتراضات در این کشور حمایت کرده است.

معاون سخنگوی کاخ سفید در ادامه همچنین اعلام کرده است:

"رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این گفتگوی تلفنی، اقدامات خشونت‌آمیز علیه نهادها، دموکراسی و جامعه شیلی را نیز محکوم کرد.

ترامپ شیلی یکی از متحدان استراتژیک واشنگتن دانسته و گفته که از تلاش های این کشور برای برقراری نظم از راه های صلح آمیز حمایت می کند."

گفتنی است سباستین پینرا، رئیس‌جمهور شیلی دیروز گفت: به دلیل تداوم تظاهرات و حوادث خشونت آمیز دو هفته اخیر در کشور از میزبانی کنفرانس تغییر اقلیمی سازمان ملل متحد و نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (اپک) انصراف می دهیم.

- تظاهرات در اعتراض به افزایش قیمتها

سانتیاگو در روزهای گذشته شاهد برگزاری تظاهرات ضددولتی در اعتراض به افزایش قیمت بلیط حمل و نقل عمومی و مترو بوده است. برخی از این افراد با پریدن از گیت‌ها و بدون استفاده از کارت مترو استفاده کردند. این حادثه باعث بروز درگیری میان معترضان و پلیس شد.

برخی در ایستگاههای مترو شیشه‌ها را شکستند و پلیس نیز با گاز اشک آور مداخله کرد. در برخی مناطق سانتیاگو بین پلیس و معترضان درگیری رخ داد. رئیس جمهور شیلی ضمن لغو افزایش بهای بلیت مترو، در پنج منطقه اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۱
عبیدالمهدی ظهوریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی